Centrum Spraw Akademickich
Dyrektor
mgr Marta Podwapińska, EMBA
m.podwapinska@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 500 07 96
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
Zastępca Dyrektora
mgr Anna Miklas – Pęcherz
a.miklas-pęcherz@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 96 82
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
Zespół:
Sekretariat
referent w zakresie prac administracyjnych - mgr Ewelina Kalita
e.kalita@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 96 82
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
st. spec. ds. administracyjnych - mgr Anna Szymańska, EMBA
a.szymanska@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 76 79 520
ul. Nowy Świat 4a, Collegium Novum, pokój 006
st. spec. ds. administracyjnych - mgr Dorota Jurek, EMBA
d.jurek@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 76 79 520
ul. Nowy Świat 4a, Collegium Novum, pokój 006
st. spec. ds. administracyjnych - mgr Anna Ratajczyk
a.ratajczyk@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 76 79 520
ul. Nowy Świat 4a, Collegium Novum, pokój 006
st. referent (specjalista ds. walidacji kompetencji) - mgr Michał Strzałka
m.strzalka@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 95 68
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
referent w zakresie prac administracyjnych - Dominik Łapa
d.lapa@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 95 68
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
spec. w zakresie prac administracyjnych - mgr Tobiasz Dąbrowski
t.dabrowski@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 95 68
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
st. referent - mgr Andrzej Rastawicki
a.rastawicki@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 95 68
ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;
st. spec. ds. ekonomicznych - mgr inż. Katarzyna Błaszczak-Łuczak, EMBA
k.blaszczak@uniwersytetkaliski.edu.pl
Telefon: (62) 76 79 598
Telefon kom. 728 951 522
ul. Nowy Świat 4, Budynek Rektoratu, pokój 28
st. referent w zakresie prac administracyjnych - mgr Paweł Kazaniecki;
p.kazaniecki@uniwersytetkaliski.edu.pl
Telefon: (62) 76 79 598
Telefon kom. 728 951 522
ul. Nowy Świat 4, Budynek Rektoratu, pokój 28
referent ds. ekonomicznych – Agnieszka Karolak;
a.karolak@uniwersytetkaliski.edu.pl
Telefon: (62) 76 79 598
Telefon kom. 728 951 522
ul. Nowy Świat 4, Budynek Rektoratu, pokój 28
Specjalista z zakresie spraw administracyjnych - Krzysztof Kraszkiewicz
poligrafia@uniwersytetkaliski.edu.pl
telefon: (62) 767 95 64
ul. Nowy Świat 5, pokój 8
Zakres podstawowych zadań Centrum Spraw Akademickich obejmuje:
- procedowanie spraw studenckich będących w kompetencji Prorektora ds. Studenckich, Kształcenia i Współpracy z Zagranicą z wyłączeniem spraw finansowych,
- obsługa administracyjna:
- Senackiej Komisji ds. Kształcenia;
- Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia;
- Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;
- Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;
- Rzecznika Dyscyplinarnego dla Studentów;
- Uczelnianych Organizacji Studenckich;
- współpraca z firmą ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczenia NNW i OC dla studentów;
- w zakresie strategii marketingowej:
- tworzenie i wdrażanie długofalowej strategii promocji Uniwersytetu Kaliskiego w oparciu o strategię rozwoju Uczelni;
- tworzenie i nadzorowanie działań promocyjnych Uniwersytetu Kaliskiego w zakresie reklamy w przestrzeni publicznej oraz w Internecie dot. rekrutacji i kształcenia;
- koordynacja działań kreatywnych realizowanych na potrzeby wzmacniania wizerunku Uczelni oraz jej jednostek i wydziałów;
- koordynacja projektów i udział w projektach w zakresie dotyczącym rekrutacji i kształcenia;
- projektowanie oraz realizacja materiałów informacyjnych i promocyjnych, w tym materiałów drukowanych oraz gadżetów w zakresie marketingu kierunków;
- tworzenie oraz realizacja kampanii promocyjnych dotyczących działalności Uczelni (wydarzeń edukacyjnych, rekrutacji, budowania relacji z absolwentami);
- udział i koordynacja prezentacji Uczelni na targach edukacyjnych i wydarzeniach związanych z edukacją;
- zarządzanie Systemem Identyfikacji Wizualnej w celu zachowania spójnego i efektywnego przekazu identyfikacji wizualnej Uczelni w przestrzeni publicznej oraz w Internecie;
- tworzenie i publikacja treści na profilu w social media według kalendarza bieżących wydarzeń (Facebook, Instagram);
- projektowanie materiałów graficznych do wykorzystania w social media;
- tworzenie kampanii reklamowych Google Adwords;
- wdrożenie narzędzi analityki internetowej (Tag Manager, Google Analytics);
- nadzorowanie działań promocyjnych realizowanych przez inne jednostki organizacyjne Uczelni;
- współpraca ze sklepem oferującym materiały promocyjne Uniwersytetu Kaliskiego;
- opracowanie strategii informacyjnej Uczelni i współpraca w zakresie kształtowania tej strategii z jednostkami organizacyjnymi Uczelni;
- współtworzenie i nadzorowanie polityki współpracy promocyjnej z partnerami i sponsorami;
- diagnozowanie potrzeb jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie promocji i wizerunku Uczelni;
- współpraca z wydziałowymi przedstawicielami ds. promocji oraz osobami wyznaczonymi do działań promocyjnych w ramach indywidualnych inicjatyw;
- realizacja zamówień publicznych dot. promocji Uczelni;
- prowadzenie komunikacji pomiędzy Uczelnią a studentem (obsługa stron w zakresie rekrutacji i kształcenia, mediów społecznościowych i innych form);
- promowanie działalności studenckiej i osiągnięć naukowych studentów i doktorantów;
- organizacja wydarzeń akademickich związanych m.in. z zakończeniem procesów kształcenia; wspomaganie organizacji wydarzeń skierowanych do studentów i absolwentów Uczelni;
- w zakresie rekrutacji i obsługi kandydata:
- organizacja i obsługa procesu rekrutacji na studia, w tym opracowywanie projektów regulacji prawnych dotyczących rekrutacji, obsługa spraw kandydatów na studia, diagnozowanie, monitorowanie i raportowanie procesu rekrutacji;
- organizowanie, koordynowanie i obsługa prac komisji rekrutacyjnych;
- kreowanie i realizacja strategii promocji rekrutacji kandydatów na studia;
- kreowanie i realizacja projektów i programów skierowanych do kandydatów na studia oraz absolwentów,
- sporządzanie dla Rektora informacji dotyczących odwołań od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
- sporządzanie i uaktualnienie informacji na stronie internetowej Uczelni dotyczących rekrutacji;
- przygotowanie, uruchamianie i obsługa systemu internetowej rekrutacji kandydatów;
- obsługa kandydatów: korespondencja tradycyjna i e-mailowa, rozmowy telefoniczne, media społecznościowe;
- w zakresie kształcenia i jakości kształcenia:
- sporządzanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dot.: spraw studenckich i kształcenia (umów o studiowaniu; decyzji administracyjnych w sprawach studenckich, regulaminu studiów; regulaminu studiów podyplomowych, regulaminu kursów, regulaminu praktyk zawodowych, wytycznych dotyczących przygotowywania programów studiów in.);
- sporządzanie procedur dotyczących zamawiania, przechowywania druków dyplomów, legitymacji, procedur sporządzania i wydawania legitymacji, dyplomów ukończenia studiów , dyplomów doktorskich i habilitacyjnych;
- prowadzenie ewidencji kierunków studiów i rejestru specjalności prowadzonych w Uniwersytecie Kaliskim;
- monitorowanie i nadzorowanie treści dokumentów wydawanych przez dziekanaty tj. decyzje, zaświadczenia itp. Dostosowywanie ich w porozumieniu z Działem Prawnym do obowiązujących przepisów prawnych;
- wprowadzanie wzorów wszystkich dokumentów wydawanych przez dziekanaty do systemu dziekanatowego;
- zamawianie i ewidencjonowanie hologramów semestralnych;
- sporządzanie zbiorczych zamówień na druki ścisłego zarachowania, obowiązujących w procesie dydaktycznym oraz nadzór nad ich rozliczaniem;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w przygotowywaniu projektów związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na dydaktykę;
- udzielanie wsparcia przy opracowywaniu dokumentacji na wszystkich etapach ubiegania się o akredytacje krajowe i międzynarodowe, w tym podczas uzyskiwania kwalifikowalności, przygotowywania raportów samooceny kierunków;
- monitorowanie przebiegu ewaluacji jakości kształcenia w szczególności przeprowadzanych przez Polską Komisję Akredytacyjną, gromadzenie i analizowanie dokumentacji sporządzanej w ramach akredytacji (raportów samooceny oraz raportów zespołów oceniających PKA), sporządzanie raportów z tych analiz i upowszechnianie wniosków z nich wśród osób pełniących funkcje kierownicze (w szczególności właściwych prodziekanów ds. studenckich i kształcenia) oraz udzielanie im wsparcia merytorycznego w przygotowaniach do akredytacji;
- wspieranie Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia i Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia w działaniach monitorujących funkcjonowanie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia (WSZJK) na poziomie ogólnouczelnianym i w poszczególnych jednostkach organizacyjnych oraz w projektowaniu, organizacji i akredytacji działań na rzecz zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia oraz WSZJK;
- przygotowywanie studentów do uroczystej inauguracji roku akademickiego oraz pocztu sztandarowego do uroczystości ogólnouczelnianych;
- wspieranie jednostek dydaktycznych w samoocenie działalności dydaktycznej,
- sporządzanie we współpracy z Biurem Rektora i Organizacji Uczelni, wydziałami oraz Działem Inwestycji i Nadzoru Technicznego harmonogramu roku akademickiego;
- zamieszczanie i aktualizowanie informacji na stronie internetowej Uczelni oraz w BIP Uczelni zgodnie z Regulaminem Publikowania Informacji w Biuletynie Informacji Publicznej obowiązującym w Uczelni;
- zamieszczanie i aktualizowanie informacji w systemie POL-on zgodnie z zasadami dotyczącymi raportowania danych do Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i nauce POL-on obowiązującymi w Uczelni;
- współdziałanie z wydziałami: przy tworzeniu nowych kierunków studiów oraz przy ustalaniu sposobu zaprzestania dalszego kształcenia dla kierunków studiów do tego przewidzianych;
- dbanie o spójną politykę informacyjną w zakresie spraw studenckich;
- promowanie dobrych praktyk w zakresie obsługi studentów;
- koncepcyjne, merytoryczne i organizacyjne wsparcie pracy dziekanatów;
- inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie jakości obsługi studentów (w tym prowadzenie ankiet określających stopień zadowolenia studentów z pracy dziekanatów);
- monitorowanie we współpracy z wydziałami:
- ankiet studenckich oceniających nauczycieli akademickich w odniesieniu do uwag zgłaszanych przez studentów w pytaniu otwartym (komentarzach);
- osiąganych przez studentów efektów uczenia się, w odniesieniu do stopnia zdawalności i promocji na kolejny semestr (pomoc w identyfikacji problemów, propozycje działań zaradczych);
- zakresie obciążeń dydaktycznych i planowania:
- przekazywanie dziekanom wydziałów, po analizie kierunków studiów, arkuszy planowanego uruchomienia kierunków studiów w celu przyporządkowania planowanych godzin dydaktycznych nauczycielom akademickim;
- sprawdzanie prawidłowości przydziału godzin z planem studiów i liczebnością grup dla danego kierunku;
- sporządzanie rocznego zbiorczego planu realizacji godzin dydaktycznych na podstawie danych uzyskanych z wydziałów;
- sporządzanie wykazu nauczycieli akademickich uprawnionych do otrzymania wynagrodzenia za pracę w godzinach ponadwymiarowych i dodatku do godzin ponadwymiarowych na podstawie informacji otrzymanych z wydziałów;
- gromadzenie wniosków o korekty w planach obciążeń dydaktycznych;
- prowadzenie elektronicznej bazy planów obciążeń dydaktycznych;
- opracowywanie informacji zbiorczych dla władz Uczelni o realizacji procesu dydaktycznego, w porozumieniu z dziekanami wydziałów i Działem Kadr;
- nadzór nad wykorzystaniem sal dydaktycznych oraz ewidencja ich wykorzystania we współpracy z Działem Inwestycji i Nadzoru Technicznego;
- w zakresie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami:
- wsparcie Pełnomocnika Rektora ds. osób ze szczególnymi potrzebami w działaniach mających na celu pełną integrację tych osób w życiu akademickim, w tym:
- reprezentowanie interesów osób ze szczególnymi potrzebami z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych;
- informowanie kandydatów na studia o możliwościach uzyskania wsparcia dla studentów ze szczególnymi potrzebami;
- informowanie na bieżąco o prawach i możliwościach wsparcia studentów ze szczególnymi potrzebami;
- promowanie postaw przyjaznych wobec osób ze szczególnymi potrzebami;
- gromadzenie i weryfikacja dokumentacji dotyczącej świadczeń dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz pomocy materialnej dla studentów,
- współpraca z instytucjami zajmującymi się osobami ze szczególnymi potrzebami (np. PFRON);
- w zakresie pomocy materialnej:
- obsługa studentów w zakresie świadczeń stypendialnych,
- prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem świadczeń stypendialnych w ramach Funduszu Stypendialnego;
- prowadzenie dokumentacji związanej z przydzielaniem miejsc w domach studenckich;
- sporządzanie list wypłat stypendiów dla studentów oraz list wypłat stypendiów Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego;
- sporządzanie analiz i sprawozdań dla potrzeb Uczelni, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz GUS;
- współpraca z Samorządem Studenckim, Samorządem Doktorantów oraz Działem Kwestury;
- w zakresie rozwoju i aktywizacji zawodowej studentów i absolwentów:
- pozyskiwanie ofert pracy, praktyk i staży dla studentów i absolwentów Uczelni poprzez nawiązywanie kontaktów z pracodawcami oraz rozwijanie długofalowej współpracy z potencjalnymi pracodawcami, a także prowadzenie bazy tych ofert;
- pośrednictwo w zapewnianiu miejsc praktyk i staży dla studentów we współpracy z firmami i instytucjami edukacyjnymi, w tym w ramach programów edukacyjnych realizowanych przez Centrum Spraw Akademickich
- gromadzenie, analizowanie i udostępnianie studentom i absolwentom informacji na temat szkoleń, seminariów, warsztatów planowania kariery i aktywnego poszukiwania pracy, a także szkoleń z zakresu doskonalenia zawodowego, organizowanych przez inne instytucje;
- promowanie studentów i absolwentów Uniwersytetu Kaliskiego na rynku pracy;
- monitorowanie karier zawodowych absolwentów Uniwersytetu oraz sporządzanie dla władz Uczelni stosownych raportów w tym zakresie, służących dostosowaniu oferty dydaktycznej Uczelni do rynku pracy;
- gromadzenie i aktualizowanie bazy danych Ekonomiczne Losy Absolwentów;
- prowadzenie rejestru umów i porozumień z podmiotami z otoczenia społeczno–gospodarczego;
- udział w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez urzędy pracy, zrzeszenia pracodawców, instytucji działających na rzecz zatrudnienia i biura karier innych uczelni;
- współpraca z instytucjami (w tym urzędami pracy) działającymi na rzecz wspierania aktywności studentów i absolwentów na rynku pracy oraz przedsiębiorczości wśród absolwentów i studentów wyższych uczelni;
- zakresie poligrafii i wydruków:
- drukowanie dyplomów ukończenia studiów, dyplomów doktorskich i habilitacyjnych, świadectw ukończenia studiów podyplomowych;
- drukowanie legitymacji studenckich i doktorskich;
- prowadzenie prac wydawniczych i poligraficznych, takich jak: druk zaproszeń, broszur, skryptów oraz dokumentacji dla potrzeb Uczelni;
- prace wykończeniowe druków, takie jak: skład, oprawa, klejenie, zszywanie i obcinanie;
- obsługa maszyn poligraficznych, m.in. kserokopiarek, powielaczy cyfrowych, krajarek papieru, zszywarek elektrycznych, bigówko-perforówek, bindownic, laminarek i termozgrzewarek;
- zamawianie materiałów poligraficznych oraz serwisu naprawczego do maszyn;
- prowadzenie książki zleceń oraz ewidencjonowanie stanu i rozchodu papieru kserograficznego;
- archiwizacja powtarzających się druków i materiałów wydawniczych;
- utrzymanie maszyn poligraficznych oraz stanowiska pracy w dobrym stanie technicznym i czystościowym, zgodnie z przepisami BHP;
- zabezpieczenie powierzonych do kserowania druków i dokumentów.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Izabela Krzywda Data wytworzenia:
11 gru 2024
Osoba dodająca informacje
Dominik Figiel Data publikacji:
17 wrz 2024, godz. 10:21
Osoba aktualizująca informacje
Izabela Krzywda Data aktualizacji:
11 gru 2024, godz. 09:47