Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Uniwersytetu Kaliskiego im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Status: obowiązuje

Centrum Spraw Akademickich

Dyrektor

mgr Marta Podwapińska, EMBA

m.podwapinska@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 500 07 96

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

Zastępca Dyrektora

mgr Anna Miklas – Pęcherz

a.miklas-pęcherz@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 96 82

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

Zespół:

Sekretariat

referent w zakresie prac administracyjnych - mgr Ewelina Kalita

e.kalita@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 96 82

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

st. spec. ds. administracyjnych - mgr Anna Szymańska, EMBA

a.szymanska@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 76 79 520

ul. Nowy Świat 4a, Collegium Novum, pokój 006

 

st. spec. ds. administracyjnych - mgr Dorota Jurek, EMBA

d.jurek@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 76 79 520

ul. Nowy Świat 4a, Collegium Novum, pokój 006

 

st. spec. ds. administracyjnych - mgr Anna Ratajczyk

a.ratajczyk@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 76 79 520

ul. Nowy Świat 4a, Collegium Novum, pokój 006

 

st. referent (specjalista ds. walidacji kompetencji) - mgr Michał Strzałka

m.strzalka@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 95 68

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

referent w zakresie prac administracyjnych - Dominik Łapa

d.lapa@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 95 68

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

spec. w zakresie prac administracyjnych - mgr Tobiasz Dąbrowski

t.dabrowski@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 95 68

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

st. referent - mgr Andrzej Rastawicki

a.rastawicki@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 95 68

ul. Poznańska 201-205, Instytut Inżynierii Mechanicznej, p. 19;

 

st. spec. ds. ekonomicznych  - mgr inż. Katarzyna Błaszczak-Łuczak, EMBA

k.blaszczak@uniwersytetkaliski.edu.pl

Telefon: (62) 76 79 598

Telefon kom. 728 951 522

ul. Nowy Świat 4, Budynek Rektoratu, pokój 28

 

st. referent w zakresie prac administracyjnych - mgr Paweł Kazaniecki; 

p.kazaniecki@uniwersytetkaliski.edu.pl

Telefon: (62) 76 79 598

Telefon kom. 728 951 522

ul. Nowy Świat 4, Budynek Rektoratu, pokój 28

 

referent ds. ekonomicznych – Agnieszka Karolak;

a.karolak@uniwersytetkaliski.edu.pl

Telefon: (62) 76 79 598

Telefon kom. 728 951 522

ul. Nowy Świat 4, Budynek Rektoratu, pokój 28

 

Specjalista z zakresie spraw administracyjnych - Krzysztof Kraszkiewicz

poligrafia@uniwersytetkaliski.edu.pl

telefon: (62) 767 95 64

ul. Nowy Świat 5, pokój 8

 

Zakres podstawowych zadań Centrum Spraw Akademickich obejmuje:

  1. procedowanie spraw studenckich będących w kompetencji Prorektora ds. Studenckich, Kształcenia i Współpracy z Zagranicą z wyłączeniem spraw finansowych,
  2. obsługa administracyjna:
    1. Senackiej Komisji ds. Kształcenia;
    2. Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia;
    3. Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;
    4. Odwoławczej Komisji Dyscyplinarnej dla Studentów;
    5. Rzecznika Dyscyplinarnego dla Studentów;
    6. Uczelnianych Organizacji Studenckich;
  3. współpraca z firmą ubezpieczeniową w zakresie ubezpieczenia NNW i OC dla studentów;
  1. w zakresie strategii marketingowej:
    1. tworzenie i wdrażanie długofalowej strategii promocji Uniwersytetu Kaliskiego w oparciu o strategię rozwoju Uczelni;
    2. tworzenie i nadzorowanie działań promocyjnych Uniwersytetu Kaliskiego w zakresie reklamy w przestrzeni publicznej oraz w Internecie dot. rekrutacji i kształcenia;
    3. koordynacja działań kreatywnych realizowanych na potrzeby wzmacniania wizerunku Uczelni oraz jej jednostek i wydziałów;
    4. koordynacja projektów i udział w projektach w zakresie dotyczącym rekrutacji i kształcenia;
    5. projektowanie oraz realizacja materiałów informacyjnych i promocyjnych, w tym materiałów drukowanych oraz gadżetów w zakresie marketingu kierunków;
    6. tworzenie oraz realizacja kampanii promocyjnych dotyczących działalności Uczelni (wydarzeń edukacyjnych, rekrutacji, budowania relacji z absolwentami);
    7. udział i koordynacja prezentacji Uczelni na targach edukacyjnych i wydarzeniach związanych z edukacją;
    8. zarządzanie Systemem Identyfikacji Wizualnej w celu zachowania spójnego i efektywnego przekazu identyfikacji wizualnej Uczelni w przestrzeni publicznej oraz w Internecie;
    9. tworzenie i publikacja treści na profilu w social media według kalendarza bieżących wydarzeń (Facebook, Instagram);
    10. projektowanie materiałów graficznych do wykorzystania w social media;
    11. tworzenie kampanii reklamowych Google Adwords;
    12. wdrożenie narzędzi analityki internetowej (Tag Manager, Google Analytics);
    13. nadzorowanie działań promocyjnych realizowanych przez inne jednostki organizacyjne Uczelni;
    14. współpraca ze sklepem oferującym materiały promocyjne Uniwersytetu Kaliskiego;
    15. opracowanie strategii informacyjnej Uczelni i współpraca w zakresie kształtowania tej strategii z jednostkami organizacyjnymi Uczelni;
    16. współtworzenie i nadzorowanie polityki współpracy promocyjnej z partnerami i sponsorami;
    17. diagnozowanie potrzeb jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie promocji i wizerunku Uczelni;
    18. współpraca z wydziałowymi przedstawicielami ds. promocji oraz osobami wyznaczonymi do działań promocyjnych w ramach indywidualnych inicjatyw;
    19. realizacja zamówień publicznych dot. promocji Uczelni;
    20. prowadzenie komunikacji pomiędzy Uczelnią a studentem (obsługa stron w zakresie rekrutacji i kształcenia, mediów społecznościowych i innych form);
    21. promowanie działalności studenckiej i osiągnięć naukowych studentów i doktorantów;
    22. organizacja wydarzeń akademickich związanych m.in. z zakończeniem procesów kształcenia; wspomaganie organizacji wydarzeń skierowanych do studentów i absolwentów Uczelni;
  2. w zakresie rekrutacji i obsługi kandydata:
  1. organizacja i obsługa procesu rekrutacji na studia, w tym opracowywanie projektów regulacji prawnych dotyczących rekrutacji, obsługa spraw kandydatów na studia, diagnozowanie, monitorowanie i raportowanie procesu rekrutacji;
  2. organizowanie, koordynowanie i obsługa prac komisji rekrutacyjnych;
  3. kreowanie i realizacja strategii promocji rekrutacji kandydatów na studia;
  4. kreowanie i realizacja projektów i programów skierowanych do kandydatów na studia oraz absolwentów,
  5. sporządzanie dla Rektora informacji dotyczących odwołań od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych,
  6. sporządzanie i uaktualnienie informacji na stronie internetowej Uczelni dotyczących rekrutacji;
  7. przygotowanie, uruchamianie i obsługa systemu internetowej rekrutacji kandydatów;
  8. obsługa kandydatów: korespondencja tradycyjna i e-mailowa, rozmowy telefoniczne, media społecznościowe;
  1. w zakresie kształcenia i jakości kształcenia:
  1. sporządzanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dot.: spraw studenckich i kształcenia (umów o studiowaniu; decyzji administracyjnych w sprawach studenckich, regulaminu studiów; regulaminu studiów podyplomowych, regulaminu kursów, regulaminu praktyk zawodowych, wytycznych dotyczących przygotowywania programów studiów in.);
  2. sporządzanie procedur dotyczących zamawiania, przechowywania druków dyplomów, legitymacji, procedur sporządzania i wydawania legitymacji, dyplomów ukończenia studiów , dyplomów doktorskich i habilitacyjnych;
  3. prowadzenie ewidencji kierunków studiów i rejestru specjalności prowadzonych w Uniwersytecie Kaliskim;
  4. monitorowanie i nadzorowanie treści dokumentów wydawanych przez dziekanaty tj. decyzje, zaświadczenia itp. Dostosowywanie ich w porozumieniu z Działem Prawnym do obowiązujących przepisów prawnych;
  5. wprowadzanie wzorów wszystkich dokumentów wydawanych przez dziekanaty do systemu dziekanatowego;
  6. zamawianie i ewidencjonowanie hologramów semestralnych;
  7. sporządzanie zbiorczych zamówień na druki ścisłego zarachowania, obowiązujących w procesie dydaktycznym oraz nadzór nad ich rozliczaniem;
  8. współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w przygotowywaniu projektów związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na dydaktykę;
  9. udzielanie wsparcia przy opracowywaniu dokumentacji na wszystkich etapach ubiegania się o akredytacje krajowe i międzynarodowe, w tym podczas uzyskiwania kwalifikowalności, przygotowywania raportów samooceny kierunków;
  10. monitorowanie przebiegu ewaluacji jakości kształcenia w szczególności przeprowadzanych przez Polską Komisję Akredytacyjną, gromadzenie i analizowanie dokumentacji sporządzanej w ramach akredytacji (raportów samooceny oraz raportów zespołów oceniających PKA), sporządzanie raportów z tych analiz i upowszechnianie wniosków z nich wśród osób pełniących funkcje kierownicze (w szczególności właściwych prodziekanów ds. studenckich i kształcenia) oraz udzielanie im wsparcia merytorycznego w przygotowaniach do akredytacji;
  11. wspieranie Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia i Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia w działaniach monitorujących funkcjonowanie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia (WSZJK) na poziomie ogólnouczelnianym i w poszczególnych jednostkach organizacyjnych oraz w projektowaniu, organizacji i akredytacji działań na rzecz zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia oraz WSZJK;
  12. przygotowywanie studentów do uroczystej inauguracji roku akademickiego oraz pocztu sztandarowego do uroczystości ogólnouczelnianych;
  13. wspieranie jednostek dydaktycznych w samoocenie działalności dydaktycznej,
  14. sporządzanie we współpracy z Biurem Rektora i Organizacji Uczelni, wydziałami oraz Działem Inwestycji i Nadzoru Technicznego harmonogramu roku akademickiego;
  15. zamieszczanie i aktualizowanie informacji na stronie internetowej Uczelni oraz w BIP Uczelni zgodnie z Regulaminem Publikowania Informacji w Biuletynie Informacji Publicznej obowiązującym w Uczelni;
  16. zamieszczanie i aktualizowanie informacji w systemie POL-on zgodnie z zasadami dotyczącymi raportowania danych do Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i nauce POL-on obowiązującymi w Uczelni;
  17. współdziałanie z wydziałami: przy tworzeniu nowych kierunków studiów oraz przy ustalaniu sposobu zaprzestania dalszego kształcenia dla kierunków studiów do tego przewidzianych;
  18. dbanie o spójną politykę informacyjną w zakresie spraw studenckich;
  19. promowanie dobrych praktyk w zakresie obsługi studentów;
  20. koncepcyjne, merytoryczne i organizacyjne wsparcie pracy dziekanatów;
  21. inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie jakości obsługi studentów (w tym prowadzenie ankiet określających stopień zadowolenia studentów z pracy dziekanatów);
  22. monitorowanie we współpracy z wydziałami:
  • ankiet studenckich oceniających nauczycieli akademickich w odniesieniu do uwag zgłaszanych przez studentów w pytaniu otwartym (komentarzach);
  • osiąganych przez studentów efektów uczenia się, w odniesieniu do stopnia zdawalności i promocji na kolejny semestr (pomoc w identyfikacji problemów, propozycje działań zaradczych);
  1. zakresie obciążeń dydaktycznych i planowania:
  1. przekazywanie dziekanom wydziałów, po analizie kierunków studiów, arkuszy planowanego uruchomienia kierunków studiów w celu przyporządkowania planowanych godzin dydaktycznych nauczycielom akademickim;
  2. sprawdzanie prawidłowości przydziału godzin z planem studiów i liczebnością grup dla danego kierunku;
  3. sporządzanie rocznego zbiorczego planu realizacji godzin dydaktycznych na podstawie danych uzyskanych z wydziałów;
  4. sporządzanie wykazu nauczycieli akademickich uprawnionych do otrzymania wynagrodzenia za pracę w godzinach ponadwymiarowych i dodatku do godzin ponadwymiarowych na podstawie informacji otrzymanych z wydziałów;
  5. gromadzenie wniosków o korekty w planach obciążeń dydaktycznych;
  6. prowadzenie elektronicznej bazy planów obciążeń dydaktycznych;
  7. opracowywanie informacji zbiorczych dla władz Uczelni o realizacji procesu dydaktycznego, w porozumieniu z dziekanami wydziałów i Działem Kadr;
  8. nadzór nad wykorzystaniem sal dydaktycznych oraz ewidencja ich wykorzystania we współpracy z Działem Inwestycji i Nadzoru Technicznego;
  1. w zakresie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami:
  1. wsparcie Pełnomocnika Rektora ds. osób ze szczególnymi potrzebami w działaniach mających na celu pełną integrację tych osób w życiu akademickim, w tym:
  • reprezentowanie interesów osób ze szczególnymi potrzebami z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych;
  • informowanie kandydatów na studia o możliwościach uzyskania wsparcia dla studentów ze szczególnymi potrzebami;
  • informowanie na bieżąco o prawach i możliwościach wsparcia studentów ze szczególnymi potrzebami;
  • promowanie postaw przyjaznych wobec osób ze szczególnymi potrzebami;
  • gromadzenie i weryfikacja dokumentacji dotyczącej świadczeń dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz pomocy materialnej dla studentów,
  • współpraca z instytucjami zajmującymi się osobami ze szczególnymi potrzebami (np. PFRON);
  1. w zakresie pomocy materialnej:
  1. obsługa studentów w zakresie świadczeń stypendialnych,
  2. prowadzenie dokumentacji związanej z przyznawaniem świadczeń stypendialnych w ramach Funduszu Stypendialnego;
  3. prowadzenie dokumentacji związanej z przydzielaniem miejsc w domach studenckich;
  4. sporządzanie list wypłat stypendiów dla studentów oraz list wypłat stypendiów Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego;
  5. sporządzanie analiz i sprawozdań dla potrzeb Uczelni, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz GUS;
  6. współpraca z Samorządem Studenckim, Samorządem Doktorantów oraz Działem Kwestury;
  1. w zakresie rozwoju i aktywizacji zawodowej studentów i absolwentów:
  1. pozyskiwanie ofert pracy, praktyk i staży dla studentów i absolwentów Uczelni poprzez nawiązywanie kontaktów z pracodawcami oraz rozwijanie długofalowej współpracy z potencjalnymi pracodawcami, a także prowadzenie bazy tych ofert;
  2. pośrednictwo w zapewnianiu miejsc praktyk i staży dla studentów we współpracy z firmami i instytucjami edukacyjnymi, w tym w ramach programów edukacyjnych realizowanych przez Centrum Spraw Akademickich
  3. gromadzenie, analizowanie i udostępnianie studentom i absolwentom informacji na temat szkoleń, seminariów, warsztatów planowania kariery i aktywnego poszukiwania pracy, a także szkoleń z zakresu doskonalenia zawodowego, organizowanych przez inne instytucje;
  4. promowanie studentów i absolwentów Uniwersytetu Kaliskiego na rynku pracy;
  5. monitorowanie karier zawodowych absolwentów Uniwersytetu oraz sporządzanie dla władz Uczelni stosownych raportów w tym zakresie, służących dostosowaniu oferty dydaktycznej Uczelni do rynku pracy;
  6. gromadzenie i aktualizowanie bazy danych Ekonomiczne Losy Absolwentów;
  7. prowadzenie rejestru umów i porozumień z podmiotami z otoczenia społeczno–gospodarczego;
  8. udział w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez urzędy pracy, zrzeszenia pracodawców, instytucji działających na rzecz zatrudnienia i biura karier innych uczelni;
  9. współpraca z instytucjami (w tym urzędami pracy) działającymi na rzecz wspierania aktywności studentów i absolwentów na rynku pracy oraz przedsiębiorczości wśród absolwentów i studentów wyższych uczelni;
  10.  
  1.  zakresie poligrafii i wydruków:
  1. drukowanie dyplomów ukończenia studiów, dyplomów doktorskich i habilitacyjnych, świadectw ukończenia studiów podyplomowych;
  2. drukowanie legitymacji studenckich i doktorskich;
  3. prowadzenie prac wydawniczych i poligraficznych, takich jak: druk zaproszeń, broszur, skryptów oraz dokumentacji dla potrzeb Uczelni;
  4. prace wykończeniowe druków, takie jak: skład, oprawa, klejenie, zszywanie i obcinanie;
  5. obsługa maszyn poligraficznych, m.in. kserokopiarek, powielaczy cyfrowych, krajarek papieru, zszywarek elektrycznych, bigówko-perforówek, bindownic, laminarek i termozgrzewarek;
  6. zamawianie materiałów poligraficznych oraz serwisu naprawczego do maszyn;
  7. prowadzenie książki zleceń oraz ewidencjonowanie stanu i rozchodu papieru kserograficznego;
  8. archiwizacja powtarzających się druków i materiałów wydawniczych;
  9. utrzymanie maszyn poligraficznych oraz stanowiska pracy w dobrym stanie technicznym i czystościowym, zgodnie z przepisami BHP;
  10. zabezpieczenie powierzonych do kserowania druków i dokumentów.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Izabela Krzywda

Data wytworzenia:
11 gru 2024

Osoba dodająca informacje

Dominik Figiel

Data publikacji:
17 wrz 2024, godz. 10:21

Osoba aktualizująca informacje

Izabela Krzywda

Data aktualizacji:
11 gru 2024, godz. 09:47